Tag din teenagedatter #seriøst

GirlTalk.dk er en non-profit organisation, der arbejder for at hjælpe piger og unge kvinder mellem 12 og 24 år. Derfor ønsker vi også at støtte og vejlede forældre og andre voksne pårørende til målgruppen.

Gennem forældrerådgivningens gratis telefonrådgivning og brevkasse har du mulighed for at få støtte og vejledning til de udfordringer, som du møder i relationen til din datter, niece, bonusdatter mv. I GirlTalks forældrerådgivning kan man tale om det hele – alt fra opdragelse og grænsesætning til den unges lave selvværd, ensomhed, selvmordstanker, selvskade og spiseforstyrrelser. 

Vi har nøje udvalgt de faglige, frivillige rådgivere, som svarer på dine spørgsmål, rådgiver og guider i brevkassen og telefonrådgivningen.

joanna-kosinska-255355-unsplash.jpg

Brevkasse

Brevkassen er et gratis tilbud til forældre og andre voksne pårørende til piger og unge kvinder i alderen 12-24 år. Du er altid velkommen til at sende os dit spørgsmål.

Vi behandler din henvendelse fortroligt

I brevkassen tilbyder vi fortrolig rådgivning. Det betyder, at rådgiverne har tavshedspligt. Vi beder om din mailadresse for at kunne sender dig besked om svar og link til evaluering af din oplevelse af rådgivningen.

Dit brev og rådgiverens svar vil ligge i brevkassen her på hjemmesiden i 12 måneder, så andre kan læse og få glæde af det. Vi anonymiserer det og udelader navne, stednavne og andre personlige eller detaljerede oplysninger.  

Vi tilbyder at du kan deltage i brugerevaluering, og når denne er afsluttet så slettes din mail og din henvendelse til brevkassen.

david-svihovec-759207-unsplash.jpg

Telefonrådgivning

Telefonrådgivningen er et gratis tilbud til forældre og andre voksne pårørende til piger og unge kvinder i alderen 12-24 år. Her kan du booke en fortrolig telefonsamtale med en rådgiver.

Fortrolighed telefonrådgivning

Telefonrådgivningen tilbyder fortrolige samtaler. Rådgivningen bygger på et fortrolighedsprincip, som i praksis betyder, at rådgiverne har tavshedspligt. Du er altså ikke anonym, når du henvender dig, men rådgiverne må ikke dele, hvad du taler med dem om, uden for GirlTalk.

I slutningen af samtalen tilbyder vi, at du deltager i brugerevaluering. Når denne er afsluttet slettes dit telefonnummer og eventuelle andre personlige oplysninger.

Brugerbetingelser

pige.jpg

Hvem er rådgiverne?

Frivillighed er kernen i GirlTalks arbejde, og vores hjertesag er pigers trivsel. GirlTalk har ca. 150 frivillige, hvoraf nogle er tilknyttet forældrerådgivningen. Vi udvælger vores frivillige rådgivere nøje, så vi er sikre på, at de har kompetencer til at varetage en rådgiverfunktion. Derfor har alle rådgivere i forældrerådgivningen en relevant børnefaglig eller sundhedsfaglig uddannelse samt erfaring med målgruppen. Derudover modtager alle rådgivere løbende undervisning og supervision i forbindelse med rådgivningsarbejdet.

Rådgiverne har underretningspligt

Efter lov om social service §154 har alle, der får kendskab til, at et barn eller en ung udsættes for vanrøgt, vold, mishandling, seksuelle overgreb med videre eller lever under forhold, der bringer dets sundhed eller udvikling i fare, pligt til at underrette kommunen. Rådgiverne kan derfor i enkelte tilfælde se sig nødsaget til at lave en underretning i forbindelse med samtaler i telefonrådgivningen. Det samme gælder, ved henvendelser til brevkassen. Vi vil, så vidt det er muligt, informere dig, hvis vi finder det nødvendigt at lave en underretning i forlængelse af din henvendelse til GirlTalks forældrerådgivning.

Sletning af breve i brevkassen

Brevkassespørgsmål og svar vises på hjemmesiden i 12 måneder, hvorefter de automatisk slettes. Du kan dog altid anmode om, at dine breve slettes før dette ved at skrive en mail til info@girltalk.dk

Vi vil gerne høre din mening

Vi ønsker, at du får en god oplevelse, når du kontakter GirlTalks forældrerådgivning. For at evaluere rådgivningen og løbende forbedre den, vil vi som afslutning på vores rådgivningssamtale og ved besvarelse i brevkassen, tilbyde dig at fortælle om din oplevelse med rådgivningen. Vi sender dig derefter et link til at besvare et kort spørgeskema.

Er du utilfreds med noget, har du mulighed for at indsende en klage. Du kan læse vores klagevejledning her.